Všeobecné obchodní podmínky CK Kuliočka s. r. o.
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti CK Kuliočka s.r.o., IČO: 222 81 312, sídlem Šebrov 140, 679 22 Šebrov-Kateřina (dále jen „CK“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě smlouvy o zájezdu (dále jen „Smlouva“) uzavřené mezi CK na jedné straně a fyzickou osobou (dále jen „zákazník“) na straně druhé za účelem účasti zákazníka, a případně spolu s ním jedné nebo více dalších osob, v jejichž prospěch zákazník uzavírá Smlouvu (dále jen „Další účastníci“), na zájezdu organizovaném ze strany CK.
2. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Znění VOP může CK měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Po uzavření Smlouvy vydá CK Zákazníkovi doklad o sjednaném pojištění pro případ úpadku CK vystavený pojistitelem. Smlouva se uzavírá písemně.
3. Předmětem Smlouvy je na jedné straně závazek CK obstarat pro Zákazníka a případně Další účastníky zájezd a na druhé straně závazek Zákazníka zaplatit CK cenu zájezdu (dále jen „Cena“).
4. Zákazník uzavřením Smlouvy potvrzuje, že mu CK před uzavřením Smlouvy jasným, srozumitelným a zřetelným způsobem sdělila informace týkající se zájezdu, tj. všech služeb cestovního ruchu zahrnutých v zájezdu (dále jen „Informace o zájezdu“). Vybrané údaje, které jsou v Informaci o zájezdu výslovně označené, se uzavřením Smlouvy stávají součástí jejího obsahu a mohou být změny pouze dohodou smluvních stran.
Zákazník bere na vědomí, že náplní zájezdu je vykonání pouti za účelem prohloubení duchovního života účastníků zájezdu. S ohledem na uvedené je Zákazník povinen v průběhu zájezdu chovat se v souladu se zvyklostmi, které jsou obvykle zachovávány na navštívených poutních místech, respektovat pokyny CK nebo pověřené osoby, neobtěžovat ostatní účastníky zájezdu a nenarušovat průběh zájezdu, respektovat vnitřní řád ubytovacích zařízení a pokyny osob je spravujících, jakož i přepravní řád dopravce. Zákazník bere na vědomí, že není oprávněn mít se sebou na zájezdu žádné zvíře. V případě zájezdu mimo ČR je Zákazník povinen respektovat veškeré právní předpisy daného státu, zejména povinnosti týkající se pobytu cizinců, včetně celních a devizových povinností.
Zákazník je také povinen seznámit Další účastníky se všemi podstatnými informacemi týkajícími se zájezdu a zajistit, aby Další účastníci respektovali povinnosti dle předchozí věty.
5. CK odpovídá za řádné poskytnutí všech sjednaných služeb cestovního ruchu a má povinnost poskytnout Zákazníkovi a Dalším účastníkům pomoc v nesnázích.
Ocitne-li se po zahájení zájezdu Zákazník v nesnázích, poskytne mu CK neprodleně pomoc, zejména tím, že mu
a) sdělí údaje o zdravotních službách, místních úřadech a konzulární pomoci,
b) je nápomocen se zprostředkováním komunikace na dálku, a
c) pomůže najít náhradní cestovní řešení.
Zavinil-li si Zákazník nesnáze sám, může CK za svou pomoc požadovat přiměřenou náhradu skutečně vynaložených nákladů.
6. CK si vyhrazuje možnost změnit zájezd, jde-li o nevýznamnou změnu a oznámí-li Zákazníkovi v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem údaje o změně.
Za nevýznamnou změnu se považuje zejména změna příjezdové nebo odjezdové trasy z dopravních, bezpečnostních nebo jiných vážných důvodů, a změny věcné a časové náplně zájezdu dopravními změnami způsobené nebo způsobené jinými vážnými nebo mimořádnými důvody (zejména bezpečnostní situace, stávky, dopravní problémy, technické poruchy), které CK nemůže ovlivnit.
7. CK doručí Zákazníkovi nejpozději sedm (7) dnů před zahájením zájezdu další podrobné a pro Zákazníka důležité údaje o všech skutečnostech, které zná (např. údaje o plánovaných časech odjezdu, plánovaných časech zastávek, dopravním spojení a příjezdu), nejsou-li již obsaženy ve Smlouvě nebo které nebyly Zákazníkovi sděleny již dříve. V téže lhůtě předá CK Zákazníkovi případné doklady, které jsou pro poskytnutí některé služby cestovního ruchu zahrnuté v zájezdu třeba. Je-li Smlouva uzavřena v době kratší než sedm dnů před zahájením zájezdu, splní CK uvedené povinnosti při uzavření Smlouvy.
8. Cena je uvedena ve Smlouvě.
Cena zahrnuje pouze služby výslovně uvedené ve Smlouvě. Cena zahrnuje cestovní nebo jiné pojištění Zákazníka nebo Dalších účastníků pouze tehdy, pokud je to výslovně sjednáno ve Smlouvě.
Zákazník je povinen zaplatit zálohu, pokud je tak sjednáno ve Smlouvě, a to v termínu uvedeném ve Smlouvě. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, je Zákazník povinen zaplatit Cenu nebo její doplatek nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne uzavření Smlouvy.
9. Zákazník může Smlouvu postoupit na třetí osobu, pokud tato splňuje podmínky účasti na zájezdu. Stejně tak může Zákazník změnit Další účastníky nebo některého z nich. Změna v osobě Zákazníka je vůči CK účinná, doručí-li jí postupitel o tom včas oznámení v textové podobě spolu s prohlášením postupníka, že s uzavřenou Smlouvou souhlasí a že splní podmínky účasti na zájezdu. Oznámení je včasné, je-li doručeno alespoň sedm (7) dnů před zahájením zájezdu. CK sdělí a doloží postupiteli skutečné náklady spojené s postoupením Smlouvy nebo změnou Dalších účastníků; tyto náklady nesmějí být nepřiměřené a nesmějí překročit náklady skutečně vynaložené v souvislosti s postoupením Smlouvy nebo změnou Dalších účastníků. Postupitel a postupník jsou zavázáni společně a nerozdílně k zaplacení Ceny a k úhradě jakýchkoli nákladů, které CK v souvislosti se změnou v osobě zákazníka nebo Dalších účastníků vzniknou.
10. Zákazník může před zahájením zájezdu od Smlouvy odstoupit vždy.
V případě, že Zákazník od Smlouvy odstoupí v době
a) kratší než 45 dnů přede dnem zahájení zájezdu, je povinen zaplatit CK storno poplatek ve výši 40 % Ceny,
b) kratší než 30 dnů přede dnem zahájení zájezdu, je povinen zaplatit CK stornopoplatek ve výši 60 % Ceny,
c) kratší než 7 dnů přede dnem zahájení zájezdu, je povinen zaplatit CK stornopoplatek ve výši 100 % Ceny.
11. CK může od Smlouvy odstoupit jen tehdy, byl-li zájezd zrušen, anebo neuhradí-li Zákazník včas Cenu či porušuje-li jiné povinnosti vyplývající ze Smlouvy a těchto VOP.
CK může odstoupit od Smlouvy, pokud
a) počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve Smlouvě a CK oznámil Zákazníkovi zrušení zájezdu v následující lhůtě:
1. nejméně dvacet (20) dní před zahájením zájezdu v případě zájezdu trvajícího déle než šest dní,
2. nejméně sedm (7) dní před zahájením zájezdu v případě zájezdu trvajícího dva (2) až šest (6) dní,
3. čtyřicet osm (48) hodin před zahájením zájezdu v případě zájezdu trvajícího méně než dva (2) dny, nebo
b) jí v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil Zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
V těchto případech odstoupení od Smlouvy CK vrátí Zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči Zákazníkovi povinnost k náhradě škody.
12. Při odstoupení od Smlouvy CK vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů po ukončení závazku ze Smlouvy, veškeré platby uhrazené Zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených v těchto VOP pak snížené o storno poplatek za předčasné ukončení závazku ze smlouvy. Pokud Zákazník nebo Další účastník, v jehož prospěch Zákazník Smlouvu uzavřel, porušuje v průběhu trvání Zájezdu povinnosti stanovené ve Smlouvě takovým způsobem, že to narušuje zájezd nebo Zákazník, resp. Další účastník nemůže pokračovat v zájezdu, je CK oprávněna Zákazníka a/nebo Dalšího účastníka s okamžitou účinností vyloučit ze zájezdu bez nároku na vrácení zaplacené Ceny nebo její části za dosud nevyčerpané služby.
13. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se Smlouvou.
Zákazník je povinen vytknout vadu zájezdu CK bez zbytečného odkladu. Zákazník je zároveň povinen určit přiměřenou lhůtu k odstranění vady, ledaže CK odmítne odstranit vadu nebo je zapotřebí okamžité nápravy.
CK odstraní vadu zájezdu, ledaže to není možné, anebo odstranění vady vyžaduje nepřiměřené náklady s ohledem na rozsah vady a hodnotu dotčených služeb cestovního ruchu.
Neodstraní-li CK vadu v zákazníkem určené lhůtě, má Zákazník právo odstranit vadu sám a požadovat náhradu nezbytných nákladů. Jde-li o podstatnou vadu, může Zákazník odstoupit od Smlouvy bez zaplacení odstupného.
Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu, nabídne CK bez dodatečných nákladů pro zákazníka vhodné náhradní řešení, pokud možno stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána ve Smlouvě, aby zájezd mohl pokračovat.
Je-li navrhované náhradní řešení nižší jakosti, než jakou určuje Smlouva, poskytne CK Zákazníkovi přiměřenou slevu.
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji Zákazník bez zbytečného odkladu, má právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady.
14. Není-li ve Smlouvě sjednáno jinak, probíhá komunikace a doručování mezi smluvními stranami prostřednictvím elektronické pošty (emailu) na kontaktní elektronické adresy (emailové adresy) smluvních stran uvedené ve Smlouvě.
15. V souvislosti s pořádáním zájezdu CK jako správce zpracovává osobní údaje Zákazníka a Dalších účastníků, a to jméno a příjmení, datum narození, bydliště, kontaktní telefonní číslo, kontaktní elektronická (emailová) adresa. Dále CK zpracovává údaje o poskytovaných službách, a to zejména komunikaci vztahující se ke vzniku smluvního vztahu, záznamy týkající se plnění smluvního vztahu a související administrativy, údaje z komunikace mezi CK a Zákazníkem týkající se smluvního vztahu.
Zpracování uvedených osobních údajů CK provádí za účelem uzavření a plnění Smlouvy. Právním důvodem pro zpracování uvedených osobních údajů je nezbytnost pro uzavření a plnění Smlouvy. Souhlas subjektu údajů k tomuto zpracování se nevyžaduje. Tyto osobní údaje správce získává od Zákazníka a Dalších účastníků, další získává na základě průběhu smluvního vztahu. Pokud by Zákazník nebo Další účastník odmítl některý z uvedených osobních údajů CK sdělit, musela by CK odmítnout poskytnutí služby. Osobní údaje dle tohoto článku CK zpracovává po dobu nutnou k dosažení uvedeného účelu, tj. po dobu trvání závazků z daného smluvního vztahu a dále z důvodu ochrany práv a právem chráněných zájmů po dobu dalších tří (3) roků. Poté CK ukončí zpracování osobních údajů pro tento účel, pokud není v těchto zásadách stanoveno jinak nebo právní předpis nepožaduje zpracování po delší dobu. Pokud osoba poskytne CK osobní údaje, ale k uzavření Smlouvy nedojde, CK ukončí zpracování osobních údajů po uplynutí tří (3) kalendářních měsíců ode dne ukončení jednání o uzavření Smlouvy.
CK dále zpracovává osobní údaje za účelem plnění povinností uložených právními předpisy, zejména zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu. Z důvodů vyžadovaných zákonem o účetnictví a dalšími právními předpisy, zejména z oblasti daňové správy, CK také po stanovenou dobu uchovává dokumenty (v elektronické nebo papírové podobě), které mohou obsahovat osobní údaje, zejména smlouvy a další dokumenty obsahující identifikační a adresní údaje Zákazníka a Dalších účastníků, údaje týkající se poskytnutých služeb a zaplacení ceny. Právním důvodem pro zpracování osobních údajů je v tomto případě jeho nezbytnost pro splnění právních povinností CK. Souhlas subjektu údajů k tomuto zpracování se nevyžaduje. Tyto osobní údaje správce získává od Zákazníka a Dalších účastníků nebo z průběhu obchodního vztahu. Osobní údaje v tomto případě CK zpracovává po dobu stanovenou právními předpisy.
16. Zákazník má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem věcně příslušným k řešení mimosoudních spotřebitelských sporů vzniklých ze smluv o zájezdu je Česká obchodní inspekce. Řízení není zpoplatněno, zahajuje se na návrh Zákazníka, který musí být podaný nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy zákazník uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u CK poprvé. Bližší informace o tomto řízení jsou uvedeny na internetové stránce České obchodní inspekce www.coi.cz.
17. Tyto VOP platí od 1. 1. 2025